Eerste dagen Gran Canaria - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Petra - WaarBenJij.nu Eerste dagen Gran Canaria - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Petra - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Gran Canaria

Door: PetraInSpanje

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 Mei 2012 | Spanje, Madrid

Nou me eerste dagen in Gran Canaria zitten erop. Na een lange reis ben ik dan eindelijk op de plaats van bestemming! Vorige week zaterdagnacht om 3 uur ging het wekkertje, even snel douche omkleden en goed kijken of ik alles mee had, ging ik om 4 uur naar de bus lopen. Ik had met een meisje uit me klas afgesproken dat die met me mee zou lopen want ik had een zware koffer en dan nog me handbagage trolley. En aangezien er In Madrid zoveel daklozen en debielen zijn vond ik het wel een fijn idee dat Ik niet in me eentje hoefde te lopen. Eenmaal bij de bus aangekomen, moest ik nog eventjes wachten, in de regen uitteraard. Om half 5 was de bus er en rond 5 uur was ik bij het vliegveld aangekomen. Wat een gedoe zeg! Loodzware koffer en dan nog die trolley erbij ik had me handen vol. Maar fijn, eenmaal bij het vliegveld aangekomen meteen zo’n karretje geregeld en die koffers op gedaan. Toen moest ik me inchecken, haha en me koffer was (zoals ik al dacht na al dat geshop) te zwaar! 5 kilo mevrouw, dat wordt dan €20.- per kilo, dus €100,- alstublieft. Nou dat ging ik natuurlijk niet doen, dus de bedoeling was dat ik dan het een en ander zou weggooien zodat je op de 20 kilo kwam. En ook dat heb ik niet gedaan. Aangezien ik die handbagage trolley mee had (die eigenlijk ook stampvol zat )heb ik het een en ander overgeplaatst naar die trolley, want die werd gelukkig toch niet gewogen. Toen woog ie 22,5 maar ik moest gelukkig maar 1 kilo bij betalen. Eenmaal in het vliegtuig mocht je gaan zitten waar je wilde, dus ik koos een plekje bij het raam uit. Ik heb volgens mij nog nooit zoiets moois gezien toen we in de lucht waren. We vlogen boven de wolken en de zon was heel duidelijk zichtbaar! Echt waanzinnig mooi. De vlucht duurde iets langer dan verwacht, 3 uur i.p.v 2 maar ik heb veel geslapen dus de tijd ging lekker snel. Toen ik In Gran Canaria was kwam er al heel snel een bigsmile op me gezicht! De zon! Ik moest de bus nemen richting ‘Clinica Ropa’ en dan daarna uitstappen en de taxi nemen naar IFA Interclub Atlantic. Dat is het hotel waar ik de eerste 4 dagen de training heb. Ik moest vanaf hier een taxi nemen, en natuurlijk hoe kan het ook anders geen taxi te bekennen in de verste verte niet! Haha sta ik dan met me koffers op straat in me lange broek terwijl het hier volgens mij wel 300 graden is. Toen belde ik mijn contactpersoon Marscha ( die nederlands is ) en zei vertelde me dat je even geduld moet hebben aangezien het zondag is en dan rijden de taxi’s minder vaak. Nou okej, ik wachten,,, en wachten,,, en wachten,,, en jahoor daar kwam uiteindelijk een taxi aan. Hij hielp me met me koffer inladen, en bracht me naar het hotel toe. De rit duurde volgens mij een half uur, en ik hoefde maar €3,50 te betalen. De bus van Madrid naar het station was ook maar €2,-. Heerlijk goedkoop. Bij het hotel moest ik me melden voor het animatieteam en vragen naar Gianni. Hij zou me rondleiden en me het verblijf laten zien. Maar helaas voor mij ( want ik was nogal moe en ik had het heet en wou heeeeel graag even douchen en naar me kamer ) moest hij nog werken tot half 1. En het was nu 11 uur… Dus ging ik maar even rondje door het park lopen en bij de animators kijken. Erg mooi park, heel veel nederlanders ( gelukkig ) en genoeg te doen. Toen het half 1 was ging ik maar weer eens op zoek naar Gianni, die zou bij het zwembad zijn. Maar geen Gianni te vinden. Dus ik nog maar keertje goed kijken en een rondje door het park lopen, kwam ik hem tegen bij de voetbal. Hij keek verbaasd op en vroeg of er wat was? Waarop ik antwoorden, het is half 1 en ik zou weer naar je terug komen. Waarop hij weer antwoorden: no that’s dutch time, here the time is one hour back. TOP! Het was dus nog maar half 12. Naja ik was nu toch bij het animatie, dus laat ik dan meteen maar mee doen. We gingen een potje Shoulen (sjoelen of hoe je dat ook schrijft). Leuk hoor er waren 2 nederlandse jongentjes bij en 3 spaanse. Maar heel vreemd want op de een of andere manier als je gewoon engels tegen hun praat begrijpen ze het ook. Nadat het spelletje was afgelopen moesten we nog even op de andere animators wachten en nog het een en ander bespreken. Daarna ging ik eindelijk naar me verblijf toe. En het leek wel een paradijsje! Ik heb uitzicht op de zee en een zwembad bij het huis. Nu wist ik van te tevoren dat je een kamer zou delen met meerdere. Geen probleem dacht ik. Maar toen ik op de kamer kwam, wou ik het liefste meteen weer wegrennen. Gadverdamme wat smerig was dit huis! Overal stond troep en het was een bende, de badkamer, laat ik daar maar niks over zeggen. En dan me slaapkamer dat slaat helemaal nergens op. Ik slaap op een hoogslaper die kraakt als een malle als je omdraait. Er zijn geen dekens, eerst ook geen kussen maar die heeft gelukkig nog iemand voor me geregeld. Dus ik slaap onder een hoeslaken. Me eerste indruk is niet echt geweldig. Maar fijn we maken er het beste van. De rest van de middag was ik lekker vrij, dus ik ging naar het strand toe. Heerlijk genoten, heerlijk verbrand natuurlijk haha. Daarrna heb ik een supermarkt opgezocht (de spar ) wat boodschappen gedaan, waaronder drop en chocola want dat maakt me dag sowieso goed. Toen ik weer ‘thuis’ was heb ik nog even spaanse tv gekeken ( er zijn geen andere zenders en ik heb helaas ook geen internet in het huis ) en ben daarna naar bed gegaan. De volgende ochtend 10 uur zijn we met ze alle wezen ontbijten in het hotel, en toen begon de dag. Ik heb meegelopen met Dimitri ( over de top gay ;) ) bij de miniclub. Dit vond ik echt heel leuk, gewoon een beetje met de kinderen kleuren en spelen. De activiteiten zijn hier elke dag van 11 tot half 1, en dan van 3 tot kwart voor 5, en dan om 8 uur weer de minidisco en om 9 uur de ‘show’. In de tussentijd gaan we eten, reperteren, eten, reperteren en dan mag je naar huis. Echt heel gaaf. Ik mocht meteen al meedoen met de show van maandagavond ‘grease’. S’middags even de dansjes oefenen en s’avonds proberen mee te doen. En dat ging me nog best goed af. De volgende dag kreeg ik ook veel complimentjes van de gasten en dat is natuurlijk altijd leuk. Er waren afgelopen week veel Nederlanders, dat maakt alles al een stukje makkelijker, want je moet heel veel met de gasten praten. Deze week is het heel rustig omdat de vakanties zo goed als over zijn heb ik begrepen.
Ik heb het echt naar me zin, alleen er zijn een paar kleine minpuntjes en daarom heb ik om een ander hotel gevraagd. Dit krijg ik een deze dagen te horen en misschien wordt ik wel overgeplaatst naar een ander eiland. Dit is voor mij echt geen probleem, want ik zou hier in dit hotel geen 4 maanden willen blijven. Dus hopelijk kunnen ze nog een ander hotel vinden! Ik heb hier in dit hotel ook geen internet, dus dit doe ik eventjes stiekem. Vandaar dat ik nog niet eerder een nieuw verslag heb gemaakt. Ik heb ook een ander telefoonnummer want dit is goedkoper voor mij, als je deze wilt hebben moet je maar even contact opnemen met me moeder of me zus. Ik hoop dat ik weer een boel reacties krijg, want dat vind ik echt heel leuk!
Hele dikke kus vanauit Gran Canaria!

  • 08 Mei 2012 - 19:17

    Patricia:

    Hoi Petra, leuk om weer eens iets van je te horen. Ik had laatst je moeder nog in de winkel en heb toen aan haar gevraagd hoe het met je ging omdat er helemaal geen berichtje meer ven jou kant kwam. Maar je schrijft nu zelf al dat je geen internet hebt en dat had ik inderdaad ook van je moeder vernomen. Wel lekker voor je dat je nu EINDELIJK de ZON ziet schijnen. Het is hier ook nog steeds een zootje tering weer om gek van te worden. Jammer voor je dat het er ineerste instantie uitzag als een paradijsje, maar dat jou verblijf zo smerig en oud is. Leuk voor je dat er zoveel Nederlanders zitten bij jou hotel (goed voor je Spaans !!) . He Peet succes met het animeren en hopelijk voor jou snel een beter hotel. Adios Patrice xx

  • 08 Mei 2012 - 20:08

    Lara:

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat, lekker dat het daar 300 graden is joh,
    en dat je verbrand bent, maar alles beter dan regen, want dat is het weer wat wij hier in holland hebben.Wel apart dat je op een hoogslaper onder een hoeslaken slaapt, hopelijk wordt je naar een leuker hotel overgeplaatst, met nette/schone kamergenoten.
    Ik wens je nog heel veel plezier daar !

    enne je spaans kan je laten zitten met al die hollanders haha

    groetjes van Lara

  • 09 Mei 2012 - 07:58

    Manon Diemeer :

    hoi peetje
    leuk verslag je kan goed schrijven ik kan me alles inbeelden hoe het gegaan moet zijn.
    geen lekkere jongens?
    heel veel succes en ik ben benieuwd hoe het je verder vergaat.
    groetjes uit het natte nederland en een dikke kus manon

  • 09 Mei 2012 - 16:52

    Moeders:

    he stiekume peeteskeet
    jaaaaa ja je maakt wat mee he !!!!!
    maar je weet het he, altijd blijfen lache
    en wat wil je , jij heb de zon......wij niet.
    alhoewel tussen de buien door was de temp. al aardig hoor.
    leuk verslag heb je gemaakt, en heerlijk om te lezen,
    of je zo bij me aan de ronde tafel zit.
    nou lieverd pas goed op jezelf en tot skypes maar weer he!!
    carpe diem...bey bey.

  • 11 Mei 2012 - 10:56

    Jan En Irene:

    Hello Petra,
    Heel lekker om weer eens wat van je te lezen en dat het je goed gaat.
    Jammer dat je in zo'n goor hotel zit, maar dat zal ook wel weer goed komen. Ben wel jaloers dat je al lekker op het strand hebt gelegen, hunker ik ook zo naar!
    Leuk dat je al een optreden hebt gehad en complimentjes daarover, maar ja stukjes toneel zitten de Leurinkies natuurlijk in het bloed en jij doet er nu iets professioneels mee.
    Lieverd, dikke kus van ons, het gaat je goed, big kiss en hug X

  • 13 Mei 2012 - 14:09

    0ma En Marion:

    Nu meis hier ff n memo van ons....
    Ik zit bij oma en lezen net je verslag!
    Jammer dat t wat moeizaam gaat maar je moet van t positieve uitgaan....
    Wij denken aan je en houd de moed erin.
    Take good care of yourself

    Oma en Marion

  • 29 Mei 2012 - 12:30

    Hanneke Mooij:

    Heej Peteskeet, wat leuk allemaal om te lezen wat je allemaal meemaakt daar! Ondertussen zijn pa en ma bij je op visite, leuk zeker?! Goed insmeren, niet verbranden, niet met vreemde mevrouwen meegaan (ik zeg lekker nix over vreemde meneren, hahahaha) en blijf vooral lekker GENIETEN!!!

    Groetjes, hug, Hanneke

  • 22 Juni 2012 - 09:39

    Ingrid:

    hey pe ik lees alles nu pas schaam schaam !echt leuke verslagen meid!!ik ga weer ff verder lezen ;D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Taalcursus Madrid en 4 maanden Canarische Eilanden

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2012

Laatste weken Gran Canaria!!

07 Juni 2012

Hola!

08 Mei 2012

Eerste dagen Gran Canaria

06 Mei 2012

Gran Canaria

15 April 2012

Madrid
Petra

petraaa

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 13514

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 30 November -0001

Taalcursus Madrid en 4 maanden Canarische Eilanden

Landen bezocht: