Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Petra - WaarBenJij.nu Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Petra - WaarBenJij.nu

Madrid

Door: PetraInSpanje

Blijf op de hoogte en volg Petra

15 April 2012 | Spanje, Madrid

Holaa! hier weer even een nieuw verslagje. Ik heb het nog steeds ontzettend naar me zin, alleen het is nog steeds slecht weer! Bijna elke dag wel regen gehad tot nu toe, en je moet nog steeds lange broek, dichte schoenen en een jas aan. Maar dat is gelukkig nog maar 2 weken want dan vlieg ik alweer over naar de canarische eilanden! Gaat evengoed snel voor bij hoor. Omdat het weer zo slecht is heb ik nog niet veel van Madrid gezien, ben wel af en toe stukjes wezen lopen in de stad maar veel bijzondere dingen heb ik nog niet bezocht. Madrid heeft ontzettend veel musea's en theaters. Nou is dit niet echt mijn ding maar gelukkig zijn er genoeg andere dingen te doen. Volgend weekend ga ik met de 3 nederlandse meiden naar het RealMadrid stadion, daar heb ik erg veel zin in! Verder gaat het op school nog steeds niet echt vooruit, heb veel moeite met de taal en het begrijpen van de grammatica, maar ik hoop dat dat nog goed komt. Ook ben ik al veel uit geweest, dat is ook heel anders dan in Nederland. Het is hier voornamelijk zien en gezien worden... Nou ben ik helemaal niet zo'n typje maar toch is het wel leuk om es een keer overdressed te stappen te gaan! Hoge hakken, sjiek jurkje en zo min mogelijk lachen dat is hoe de meeste spaanse meiden hier uit gaan. En aangezien wij nuchtere hollanders helemaal niet zo zijn, hebben we ook vaak alle ogen op ons gericht. Het lijkt hier sowieso wel alsof ze nog nooit een blond meisje gezien hebben! Je ken geen 1 keer naar de bar of wc of wat dan ook lopen zonder dat iemand je hand wel heeft vastgepakt om met je te dansen, en je hoort echt continu: eeyoo Guappaa (hee mooi meisje). Roos, ook een blond meisje, en ik worden daar af en toe wel gek van! Het is soms zelfs zo erg, dat ik laatst op het plein zat, en er iemand naar me toekwam die met me op de foto wou! haha wel goed voor je zelfvertrouwen hoor! Maar het voordeel van zoveel 'sjans' hebben, zijn de gratis drankjes, gratis entree in de clubs, en de vele complimentjes, en daar wordt iedereen wel blij van! Zo zaten we laatst tapas te eten in een erg gezellig restaurant vlakbij PLaza Mayor, een bekend plein hier in Madrid. En toen raakte we aan de praat met de PR-guy (zoals hij zichzelf noemt) van dat restaurant, hij vroeg ons wat we hier deden en naar welke clubs we gingen. Wij zeiden dat we wel van salsa en reaggeaton houden. Nou hij zou ons wel even een paar salsa dansjes leren! Stonden we daar met de PR-gay salsa te dansen midden in dat restaurant, al de mensen die zaten te eten en langsliepen moesten lachen en begonnen te klappen! En daarna kregen we van de beste man weer gratis entree kaartjes bij een bekende club hier in de stad. De mensen hier leven wel een paar tempo'tjes langzamer, en dat werkt af en toe wel eens op me zenuwen, aangezien ik weinig tot geen geduld heb. Ik ging gister even boodschappen halen, en de mevrouw achter de kassa had alles aangeslagen, dus ik stond op punt om af te rekenen, maar toen besloot ze toch nog maar eerst even de winkelmandjes weg te brengen.. naar de andere kant van de winkel! Daar sta je dan met je pinpas en je spulletjes. Maar het viel me op dat niemand zuchte of steunde of ervan op keek dat het zolang duurde. Dat is het zelfde met afrekenen in een restaurant. Dan vraag je de rekening en dan komt die pas rustig 20 minuten later! Tranquilo, tranquilo!
Gelukkig heb ik geen heimwee naar nederland! Heb het hier echt prima naar me zin, leuke huisgenoten, en leuke meiden ontmoet! En me moedertje houdt me op de hoogte van alle ins-en-outs van Egmond Binnen, zo kreeg ik laatst het contacie over de post! Een leuk paaspakketje, met VLOKKEN! echt een geschenk uit de hemel want dat verkopen ze hier namelijk niet. En er zat nog een lekkere zak drop, chocoladereep en nog een chocolade cake in. Dat maakte me dag weer helemaal goed!

Nou luitjes,
ik laat het hier weer bij. Ik zou leuk vinden als iedereen die me site bekijkt een berichtje achter laat!
Dikke kus

  • 15 April 2012 - 16:14

    Hanneke:

    Heej Peteskeet,

    leuk om te lezen hoe het je vergaat in Espana! Jammer van het weer, maar het grote voordeel is natuurlijk wel dat je met dat slechte weer ont-zet-tend veel binnen zit, keihard te studeren!?! ;) Weet je al wáár je naar toe gaat over 2 weken? De Canarische eilanden is nogal een breed begrip zeg maar....
    Je foto's zien er ook behoorlijk enthousiast uit, heerlijk voor je dat je het zo naar je zin hebt. Keep having fun!

    Liefs, Hanneke

  • 15 April 2012 - 17:13

    Grietjebak.:

    Hè Leuripleuri, weer een leuk reisverslag hoor! Ben blij voor je dat je het zo naar je zin hebt. En nog fijner dat je geen heimwee hebt. Zelfs niet naar mij!!! (Mwahaha) Hier gaat alles gewoon door op dezelfde manier,elke dag weer hetzelfde. Ben wel lekker vrij aankomende week,we zijn natuurlijk druk bezig met de Flierefluit. Het wordt helemaal geweldig en heb er verschrikkelijk veel zin in! Nou,dikke zoen van mij en ik spreek je van de week misschien nog wel. Xxx

  • 15 April 2012 - 17:21

    Mariska:

    Hoi Petra,

    Leuk om te lezen, dat het goed met je gaat en dat je, je daar prima vermaakt!
    Je ziet er goed uit op de foto. Fijn dat je leuke meiden hebt gevonden waar je het gezellig mee kan vinden. Dat maakt het ook nog eens gezellig op de tijden dat je niet met je neus in de boeken zit! Peet doe je best met de spaanse taal, maak veel plezier en geniet ervan!
    Tot de volgende keer!

    Groetjes en een dikke zoen van Mariska

  • 15 April 2012 - 17:30

    Leonie:

    Hey pe!
    Ondanks de regen klinkt het nog steeds errug leuk! En wie weet kun je een dezer dagen toch nog wat meer zien van madrid.
    En idd je mist vrij weinig hoor uit t dorp.
    Nou meid, veel plezier maar weer en op naar volgend weekend haha.
    Volgende verslag in het spaans? Haha neehoor want dan snap ik t zelf niet :p
    Succes weer met leren, komt wel goed.

    Liefs Leonie

  • 15 April 2012 - 17:59

    Patrice:

    Ola Petra, wat balen voor jou dat het weer zo tegen zit, je ging bij ons weg met het idee van lekker in de zon en hoge temperaturen. Leuk voor je dat je het zo naar je zin hebt met die drie meiden, lekker stappen lol trappen en noem maar op. Doe je best nog even met je Spaans, lieve groetjes uit het kille Nederland, Patricexx

  • 15 April 2012 - 19:08

    Arno:

    Hola .......
    Suena bien Petra !!.
    Fijn om te horen dat het zo goed gaat daar.
    En ik kan je vertellen dat het in het zuiden , waar je straks heen gaat, is het más tranquilo!!
    Disfrutar !! y buena suerte !.
    Saludos desde Arno y Rowdy.

    Amor y besos xxx


  • 15 April 2012 - 19:58

    Moeders:

    hey SEXBOM.....
    JE HEBT ER TOCH WEL EEN VOETBAL BROEKIE ONDER AN HE !!!!! mwaaaaa.
    nee hoor skat je ziet er harstikke leuk uit.
    en dat stadion moet je doen lijkt me harstikke gaaaaaaaf .
    ook leuk dat de jongens daar zo lekker meedansen, maar daar staan ze ook bekend om , heel temperamentvol. en ja ik zou toch maar lekker blijven lachen en gestoord doen want zo is onze peeteskeet, en als je spaans ff minder is , nou meid dan lach je maar ff meer, dan red je het ook .lieverd je geniet en bent blij , hou dit gevoel vast, en het vliegt voorbij.
    dikke knuf van hier

  • 15 April 2012 - 20:43

    Lara:

    Hey petetraatje !!

    Leuk dat je het naar je zin hebt daar, en na regen komt zonneschijn, dus...
    Ik wens je nog wel veel succes met het leren , spaans..
    By the way, heb je al een broodje kaas gegeten ?
    Of eet je liever knackebrod met een Deen

    met een huevo frito
    Liefs Lara


  • 16 April 2012 - 16:47

    Marion:

    Ola senorita
    Wat leuk om te lezen dat het je goed vergaat..
    En dat je leuke mensen hebt ontmoet!!?? De taal vond ik ook
    best moeilijk.Heb ook n paar blauwe maandagen geprobeerd de taal te leren
    maar gaf eigenlijk te snel op wat eigenlijk toch wel jammer is.....
    Houd vol en je zal zien t kwartje valt vanzelf!!
    Dan kun je zo een gesprek aanknopen met de zoon van Julio Iglesias hahahihi
    Nou meis t ga je goed and take care tot schrijfs

    ADIOS MARION

  • 27 April 2012 - 09:24

    Petra:

    Hee Peetje,

    Wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt..
    Geniet er lekker van lieverd.

    Dikke kus van ons vieren!

  • 27 April 2012 - 09:32

    Petra:

    Hee Peetje,

    Geweldig om te lezen dat je zo geniet van alles..
    Heel veel plezier lieverd.

    Dikke kus van ons vieren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Taalcursus Madrid en 4 maanden Canarische Eilanden

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2012

Laatste weken Gran Canaria!!

07 Juni 2012

Hola!

08 Mei 2012

Eerste dagen Gran Canaria

06 Mei 2012

Gran Canaria

15 April 2012

Madrid
Petra

petraaa

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 13577

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 30 November -0001

Taalcursus Madrid en 4 maanden Canarische Eilanden

Landen bezocht: