Laatste weken Gran Canaria!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Petra - WaarBenJij.nu Laatste weken Gran Canaria!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Petra - WaarBenJij.nu

Laatste weken Gran Canaria!!

Door: PetraInSpanje

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 Juli 2012 | Spanje, Madrid

Zoo hier weer even een berichtje uit Gran Canaria! Alles gaat nog steeds goed! Heb het erg naar me zin en een leuk team dus heb niks te klagen. Na heel veel nieuwe mensen te hebben ontmoet en we een date verder zijn (hihi) zit het er alweer bijna op! Nog 4 weken werken en dan vertrekt het vliegtuig weer richting Barcelona om daar nog even 3 dagen te vertoeven met me ouders, en daarna weer richting Nederland! Joepieeeee!! Ik heb het echt heel erg naar me zin maar ben ook wel erg blij dat het einde inzicht is. Het is zeker een ervaring voor je leven en je wordt er ook wel echt zelfverzekerder van en dat is volgens mij altijd wel goed. Maar 4 maanden is echt lang zat! Ik heb echt respect voor de mensen die ooit een half jaar of langer zijn weggeweest, want ik heb het na 4 maanden toch echt wel weer gezien. Ik maak niet zo heel veel mee omdat ik heel veel werk en in de weekenden bijna nooit vrij heb. We zijn afgelopen zondag wezen stappen in Playa Del Ingles, maar zo bijzonder was het niet. Het was heel rustig en het is voor ons ander half uur in de bus en aangezien we moesten werken tot 12 uur kwamen we pas laat aan. We moesten de bus om 6 uur in de ochtend weer terug hebben want Elin moest de volgende dag werken. Maar ons hotel is 15 min bij ons appartement vandaan, en er ging geen bus meer richting ons appartement dus zat er niets anders op dan in het kantoor te slapen. En aangezien we geen slaapspullen bij ons hadden, sliepen we maar in verkleedkleding van het hotel. Elin in een tijgerpak, ik in een leeuwenpak en Sarita in een vogelpak haha lekker warm! Het echte uitgaan mis ik wel een beetje hoor! Ff lekker gek doen en helemaal los gaan. Maar dat komt wel weer als ik thuis ben! In tegenstelling is het ook wel weer goed voor je centen! Het enige vervelende aan uitgaan hier is, dat je altijd wordt aangesproken. Waar kom je vandaan? Wat is je naam? Wat doe je hier? En ze denken echt altijd dat ik Duits ben!! En negen van de tien keer noemen ze je Rubia (blondie) of Holandesa. Dat is in het begin allemaal hartstikke leuk, maar op den duur wordt dat wel een klein beetje vervelend. Helemaal als ze ja Duits blijven aanspreken. De meeste Spanjaarden spreken geen engels. En ik ben er achter gekomen dat je gewoon iets mist als je geen engels spreekt. Veel oudere duitsers spreken ook geen engels. Ze weten zelfs de simpelste dingen niet. En ze doen ook absoluut niet hun best omzichzelf duidelijk of verstaanbaar te maken. Maar met veel moeite kom je er uiteindelijk wel uit. Maandag was ik samen met me collegaatje en een jongen die in het hotel werkt naar het Anfi strand toe. Echt waanzinnig mooi! Wit strand en hel blauw water. Dat zal ik wel weer moeten missen als ik terug in Nederland ben, maarja alles heeft ze voor en nadelen he. De mensen zijn hier altijd zo vrolijk en de kinderen worden blij als ze je weer zien. Dat doet je echt goed. En de vele complimentjes die je krijg voor het harde werken en het vermaken van kinderen zijn natuurlijk ook mooi meegenomen. Je hebt hier gewoon geen tijd om chagerijnig te zijn of over vervelende dingen na te denken want je wordt vanzelf wel vrolijk van de mensen in het hotel. Er is me ook al meerdere malen gevraagd of ik uit Engeland kom, omdat me engels zo goed is! Haha nou dat zijn toch leuke complimentjes dacht ik zo. Naast het hotel waar ik in werk is nog een hotel van deze company. Hotel Cordial Valle. Dit zijn appartementen en is een stuk goedkoper dan het hotel waar ik in werk. Elke woensdag ben ik daar aan het werk omdat me collega die daar werkt dan die dag vrij heeft. Maar de mensen zijn daar zoveel leuker en gezelliger. Het is ook wat jonger publiek wat er komt en iets meer rumoeriger of hoe je dat ook schrijft. In het hotel waar ik werk is 4+ sterren. De mensen zijn daar ook wat ouders en meer op hun rust gesteld. Doen weinig mee aan activiteiten en zijn er echt om te relaxen. Als je in het andere hotel bent merk je gewoon dat de mensen actiever zijn en niet zo ‘bekakt’ om het ff grof te zeggen. Mensen met geld zijn toch iets onaardiger dan mensen die het met wat minder moeten doen. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen maar denk dat jullie me wel begrijpen ;)
De afgelopen dagen hadden we last van de: kalima ofzoiets. Dat is een wind uit afrika en dan kan het wel 45 graden worden. Dat is echt niet uit te houden. En de wind is zo heet dat het net lijkt of je een hete fohn op je gericht heb. Vreselijk om in te werken. En omdat het E.K. was, mochten we gezellig de hele maand in nep voetbalshirts lopen, van die polyester nep dingen! Echt verschrikkelijk heet! Maar dat mocht de pret niet bederven want de sfeer onder de gasten tijdens elke wedstrijd was erg gezellig. Ik mag ondertussen ook mee doen met de ‘cordial show’ dat is de show van het animatieteam elke woensdag. Het is een mix van: grease, stayin alive, robbie williams, en we will rock you. Maar gelukkig zijn de dansjes niet zo moeilijk. En als alles volgens plan verloopt komt Elin (meisje uit Zweden waar ik mee werk) een weekje naar Nederland toe. Dan gaan we naar Amsterdam en Volendam en allemaal van die typisch Nederlandse dorpies. Verder wil ik nog een keer gaan jet-skién met die meiden, en we gaan nog een keer parasailing als het goed is.
Ik wil nog even me liefste vriendinnetjes bedanken voor het lieve leuke pakketje! Ben er echt heel erg blij mee! En ook alvast even me excuus aanbieden voor het feit dat ik geen kaartje heb gestuurd en ook niet ga versturen, want ik vergeet het altijd, en vind het een beetje onzin haha! Jullie weten toch wel dat ik aan jullie denk en ik hou jullie via me site op de hoogte van me acties. Verder heb ik niet echt zo heel veel te melden. En ik denk ook dat dit me laatste verslag is! Maar wie weet gebeurt er nog wat spannends en dan doe ik er nog een verslag bij! En oja, ik wou ook even vragen dat als jullie reacties geven (wat ik erg leuk vind!) even jullie achternaam erbij zetten of iets duidelijks zodat ik weet wie het is, want soms ken ik meerdere personen met die naam en weet ik niet wie het is :$
Nou luitjesssss de groetjes maar weer:D enne hasta luego! xxxx

  • 04 Juli 2012 - 18:17

    Katie:

    Lieverd,
    Wat een geweldig verslag! Zo heerlijk om te lezen en sommige dingen zijn zo herkenbaar. "Hola rubia" of "Hola guapa" was het enige wat ik hoorde. Zelfs m'n baas constant... pff.. ik in m'n paardrijkleding en dan tegen me zeggen "Que guapa eres hoy!" yeah right :P Slijmballen.

    Maar.. eerlijk is eerlijk, toen ik laatst op het station in de lift stond en er een man riep "Espera bonita!" maakte mijn hart een sprongetje, wat vertrouwd en stiekem toch zo leuk. Je gaat het 100% missen, maar als je daar bent gaat het je ook vervelen.

    En wat je zegt over zelfverzekerd enzo, je groeit zo enorm, je leert zoveel. Ik had het voor geen goud willen missen en het heeft mij ontzettend geholpen :)

    Nou dikke kus en tot snel :D

  • 05 Juli 2012 - 07:55

    Patrice:

    Ola Petra, toch is het voorbij gevlogen hoor die maanden dat je weg bent. Maar ik kan me wel voorstellen dat jij het "erg" lang vindt, je mist toch de dingen van hier. Je hebt het over de Engelse taal, dat is bijna overal drama hoor de Fransen verdommen het namelijk ook om maar een woordje Engels te spreken!! Maar goed met handen en voeten kom je er ook wel achter wat iemand bedoeld, maar het is inderdaad soms knap irritant! Leuk dat je, je reis eindigt met je ouders in Barcelona en dan samen terugkomt. Bij Hema is er niets spannens gebeurd tijdens je afwezigheid, gewoon zijn gangetje. He Peet nog veel plezier de laatste weken, adios Patricexx

  • 06 Juli 2012 - 11:01

    Jan En Irene:

    Hai blondje,
    Lekker om weer eens een verslag van je te lezen, het einde komt nu inderdaad in zicht. Ook weer goed hoor om je dan weer in Holland te hebben, de bezoekjes aan de Hema missen nu toch iets.
    Wat zal het mooi zijn om je weer te zien en je verhalen te horen. Ik had je graag in je leeuwenpakje gezien, lekker warm ja.
    Misschien moet je ome Jan meenemen als je met Elin naar Volendam gaat, die weer daar goed de weg.
    Liefie, zet 'm op nog voor je laatste weken, groetjes van de Visweg 44. Big hug and xxx

  • 07 Juli 2012 - 20:24

    Kim W.:

    Hey petra...

    Echt gaaf om te lezen.. wat een reis en ervaring!!
    kan me wel indenken dat t ook weer erg lekker is om straks weer thuis te zijn!..
    Veel plezier nog!!

  • 09 Juli 2012 - 10:38

    Daisy:

    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf verhaal weer Peet! Komt bekend voor allemaal hihi! Nice, nice!

    Leuke foto's! Nog ff! Besooooo Daisy

  • 14 Juli 2012 - 10:06

    Aimy P.:

    Wat een mooi verhaal weer Pee!! Lekker dat je het daar zo naar je zin hebt maar ik ben ook blij dat je weer gauw naar ons kikkerlandje terug kom!! xxx tot heel gauw!

  • 14 September 2012 - 23:32

    Anne-Renske:

    Beste Petra,

    Je kent mij niet, maar ik heb steeds je reisverhalen gevolgd omdat ik precies dezelfde reis naar spanje wil doen met activity. Ik wordt in ieder geval wel blij van jouw verhalen! Als je het zou willen, dan zou ik graag een beetje contact met jou willen via de mail voor dat ik weg ga, vanwege jouw ervaringen, misschien nog tips. Ik hoef nu alleen nog het telefonisch interview.
    Je ziet maar even;)

    Groetjes Anne-Renske

  • 13 Oktober 2012 - 15:04

    Petra:

    Hej Anne-Renske,
    ik weet niet of je dit nog ontvangt en sorry voor me late reactie!
    Wat super leuk om te horen dat iemand die ik niet ken mijn verhalen heeft gevolgd!
    Mijn spanje avontuur heeft me zoveel goeds gebracht! je zal er zeker geen spijt van krijgen en ik wens je heel veel geluk en veel plezier daar toe! Als je nog wat tips wil of wat dan ook dan hoor ik het wel van je,
    heel veel plezier! geniet ervan want de tijd VLIEGT!
    groetjes, petra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Taalcursus Madrid en 4 maanden Canarische Eilanden

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2012

Laatste weken Gran Canaria!!

07 Juni 2012

Hola!

08 Mei 2012

Eerste dagen Gran Canaria

06 Mei 2012

Gran Canaria

15 April 2012

Madrid
Petra

petraaa

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 1913
Totaal aantal bezoekers 13576

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 30 November -0001

Taalcursus Madrid en 4 maanden Canarische Eilanden

Landen bezocht: